PUP uruchomił punkt informacyjny dla obywateli Ukrainy. Starosta z wizytą u uchodźców w Dosłońcu. Rusza edukacja dla młodzieży wieku średniego

0
808

Powiatowy Urząd Pracy uruchomił punkt informacyjny dla obywateli Ukrainy. Starosta z wizytą u uchodźców w Dosłońcu. Rusza edukacja dla młodzieży wieku średniego

Powiatowy Urząd Pracy w Miechowie utworzył Punkt Informacyjny dla obywateli Ukrainy poszukujących pracy oraz dla pracodawców, którzy chcą legalnie powierzyć pracę cudzoziemcom.

– Świadczymy pełen wachlarz usług i instrumentów, którymi dysponujemy – zapewnia Tomasz Mucha, dyr. PUP-u. Zachęca pracodawców do zgłaszania ofert pracy, które na tę chwilę stanowią największy problem. W miarę możliwości PUP będzie się starał wspierać pracodawców, bowiem zainteresowanie podjęciem pracy wśród obywateli Ukrainy jest bardzo duże. Uchodźcy mają status osoby bezrobotnej, w związku z tym mają rozmaite możliwości poszukiwania i pozyskania stażu, pracy, dofinansowań itp.

Starosta Miechowski Jacek Kobyłka w czwartek 10 marca odwiedził grupę ukraińskich kilkudziesięciu uchodźców (głównie kobiety z dziećmi) przebywających w Hotelu Mercure Dosłońce & Spa. Sekretarz Maria Sztuk i kierownik PCPR Janusz Patyna podjęli się trudu wolontaryjnej nauki języka polskiego, która odbywać się będzie cyklicznie. Zebrali również informacje na temat profesji uchodźców. W tym gronie znalazły się m.in.: nauczycielka matematyki, anglistka, fryzjerki, kosmetyczki, pielęgniarki, menadżerka.

Zarząd Powiatu w czwartek 10 marca podjął uchwałę w sprawie utworzenia oddziału przygotowawczego dla uczniów niebędących obywatelami polskimi w Liceum Ogólnokształcącym im. Tadeusza Kościuszki w Miechowie. Na jej mocy, w roku szkolnym 2021/2022 w LO utworzony zostal oddział przygotowawczy dla uczniów niebędących obywatelami polskimi, podlegających obowiązkowi szkolnemu lub obowiązkowi nauki, którzy nie znają języka polskiego albo znają go na poziomie niewystarczającym do korzystania z nauki, którzy wymagają dostosowania procesu kształcenia do ich potrzeb i możliwości edukacyjnych, a także dostosowania formy organizacyjnej wspomagającej efektywność ich kształcenia.

Krzysztof Capiga