Rola marketingu szeptanego w pozycjonowaniu stron. Jak dzięki aktywności na forach poprawić miejsce w Google?

0
541

Działania promocyjne przybierają najróżniejsze formy. Wyjątkowo rozbudowany wachlarz możliwości stwarza firmom środowisko internetowe. Od klasycznych reklam w najróżniejszej formie, przez marketing w wyszukiwarce Google, aż po działania aktywizujące internetową społeczność. Pewne są ze sobą mocną powiązane, o czym najlepiej świadczą związki pomiędzy tzw. szeptanką a pozycjonowaniem stron. Na czym one polegają i jak je wykorzystać na korzyść przedsiębiorstwa, wyjaśnią specjaliści z agencji interaktywnej INSEO.

Umiejętne nakierowanie internetowej dyskusji pozwala wspominać o firmie mimochodem

Tworzenie prawdziwej społeczności wokół marki należy do wyjątkowo trudnych zadań. Wpływa się bowiem na ludzkie emocje, a nie sposób dokładnie przewidzieć reakcji osób po drugiej stronie ekranu. Zbytnia nachalność zostanie szybko zdemaskowana, więc reklamowanie swojej oferty wprost, bez wcześniejszego przygotowania gruntu, to proszenie się o poważne kłopoty wizerunkowe. Marketing szeptany powinien koncentrować się na rozwiązywaniu realnych problemów, inicjowaniu owocnych dyskusji – nie każdy wpis musi promować produkt, takie treści powinny pojawiać się naturalnie i jasno wynikać z wcześniejszego kontekstu. A jak zauważają eksperci z INSEO, przebieg internetowych dyskusji ma duże znaczenie dla algorytmów Google. Roboty wyszukiwarki coraz lepiej radzą sobie ze rozumieniem wpisów, są w stanie odróżnić merytoryczną wypowiedź od reklamowej wzmianki na kompletnie inny temat. Nie wolno przy tym zapominać o pozostawianiu linków – bezmyślne spamowanie na forach skończy się wyrzuceniem z serwisu (wiarygodność nowego konta trzeba budować od nowa), ale też przyjęte, niewłaściwe strategie linkowania mogą się skończyć nałożeniem filtrów obniżających pozycję firmowej strony w Google.

Pozytywne opinie w sieci mają znaczenie dla 90% konsumentów. Ciekawa reklama tradycyjna zaledwie 14%

Efektywne kampanie marketingu szeptanego prowadzi się długofalowo, a zarazem natychmiastowo reaguje na niepokojące sygnały. Zachowanie równowagi pomiędzy budowaniem pozycji eksperta na forum (komuś, kto wypracował pewną pozycję w społeczności wolno nieco więcej), a działaniami bardziej promocyjnymi, stanowi ogromne wyzwanie. Z jednej strony trzeba zachować ostrożność, zaś z drugiej zadbać o ruch oraz konwersje. Zyskanie zaufania internautów do najprostszych nie należy, a wystarczy jeden nieprzemyślany post w złym miejscu i czasie, aby dokumentnie zepsuć wielomiesięczną pracę. Profesjonaliści potrafią stać się ważną częścią forumowej społeczności i dzięki temu skutecznie przekonywać znajomych, aby stawali się klientami… a także umieszczać odnośniki do firmowej strony, które wydatnie wspomagają jej pozycjonowanie w wyszukiwarce Google.