Rozpoczynają się zebrania wiejskie, podczas których mieszkańcy gminy Miechów zadecydują, na jakie zadania przeznaczyć fundusz sołecki w kolejnym roku jego realizacji. W 2017 roku będzie to kwota ponad 380 tys. złotych, która rozdysponowana zostanie wśród 34 sołectw.
Zgodnie z obwiązującą ustawą o Funduszu Sołeckim, realizowane przedsięwzięcia powinny służyć poprawie życia mieszkańców, należeć do zadań własnych gminy oraz być zgodne ze strategią rozwoju gminy.
Z propozycją wniosku wydatkowania środków może wystąpić sołtys, rada sołecka lub co najmniej 15 pełnoletnich mieszkańców sołectwa. Jego przyjęcie następuje w drodze uchwały, która zapada zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym.
Stosowane wnioski wraz z listą obecności i protokołem z zebrania wiejskiego, sołectwa powinny skierować do Burmistrza Gminy i Miasta Miechów w terminie do 30 września. Realizacja zadań rozpocznie się w przyszłym roku, po przyjęciu przez Radę Miejską budżetu na 2017 rok.
Warto przypomnieć, że będzie to już kolejny (piąty) rok realizacji fundusz sołeckiego w naszej gminie. Łącznie przez cztery lata na powyższy cel samorząd miechowski przeznaczył prawie 1 mln 400 tysięcy złotych.
Od kwoty wydanej na przedsięwzięcia z funduszu sołeckiego przysługuje zwrot części poniesionych wydatków z Budżetu Państwa. Za realizację funduszu w latach 2013-2015 Gmina Miechów otrzymała zwrot w kwocie ponad 360 tys. zł.
Informacje o terminach zebrań w poszczególnych sołectwach przekazywane są przez sołtysów. Serdecznie zachęcamy do udziału w spotkaniach.
(ugim)