Jak wyróżnić się wśród innych firm i zrekrutować nowego pracownika?

0
1092

Zatrudnianie nowej osoby w firmie nie jest taką łatwą sprawą. Po drodze pojawiają się przeróżne problemy – czasami brak kandydatów, którzy spełnią nasze wymogi, a często też zbyt mały budżet na zorganizowanie nagłośnionej w mediach rekrutacji. Mamy tutaj kilka porad o tym, jak wyróżnić się wśród innych firm i sprawić, że potencjalni kandydaci Was zapamiętają, a firmowe biurko będzie zapełnione setkami CV. Potrzeba tutaj tylko odrobimy kreatywności.

Weź udział w targach pracy i nie pozwól się przeoczyć

Targi pracy organizowane są bardzo często w większych miastach. To wydarzenie bardzo popularne wśród młodych ludzi, szczególnie takich zaczynających swoją ścieżkę zawodową. Jednak żeby wyróżnić się wśród tak wielu firm trzeba widocznego i przyciągającego uwagę stoiska. Warto wtedy zainwestować w przemyślane oraz zaprojektowane specjalnie dla naszej firmy stoisko na targach. Jeśli Twoje miejsce przyciąga wzrok – wszyscy Cię zapamiętają. Ładnie zaprojektowana ścianka to podstawa, bez tego trudno będzie Ci się przebić wśród tylu wystawców, a przecież wystarczy tylko przemyślana kompozycja, dobór odpowiedniego koloru czy dodatków i gotowe! Oczywiście pamiętaj, że samo stoisko na targach to nie wszytko – gdy ludzie się już Wami zainteresują warto z nimi porozmawiać i podarować gadżety firmowe, aby zostali dłużej niż kilka minut. Zapewnią Wam to stoiska z wygodnymi krzesełkami i stolikami, na których rozłożycie słodki poczęstunek, zachęcający do dłuższej wizyty. Taki sprzęt targowy zamówicie na przykład w ADSYSTEM.

Pokaż się na uczelni wyższej i zorganizuj konkursy!

Stoiska targowe nadają się nie tylko podczas targów pracy! Możesz także wykorzystać je przy promocji wśród studentów na uczelniach wyższych. Podczas dni otwartych zorganizuj konkurs z kreatywnymi pytaniami lub zadaniami do wykonania. Osobom z najlepszym czasem rozwiązania zagadek podaruj gadżety i zaproś do rekrutacji na wakacyjny staż w Twojej firmie. Dzięki temu pozwolisz poznać się studentom i kandydatom, a wielu z nich często już posiada wymaganą wiedzę i doświadczenie. Do takiej akcji po raz drugi możesz wykorzystać ściankę wystawienniczą. Na stolikach wystaw poczęstunek, materiały reklamowe, darmowe długopisy czy notatniki z logo i zapraszaj studentów do udziału w zabawie. To sprawi, że Twoja marka będzie bardziej rozpoznawalna wśród młodych ludzi, a lista chętnych do udziału w stażu czy praktykach wzrośnie na kolejne lata. To niewielki koszt, który naprawdę szybko się zwraca.