Wymiana systemów grzewczych w Gminie Miechów

0
736

Gmina Miechów ogłasza nabór wniosków o udzielenie dotacji celowej z budżetu Gminy
Miechów do inwestycji służących ochronie powietrza polegających na wymianie systemów ogrzewania realizowanych na terenie miasta Miechów.

Warunkiem uzyskania dotacji jest rzeczywiste ograniczenie emisji zanieczyszczeń powietrza w wyniku dokonanej inwestycji, polegającej na likwidacji pieców węglowych, kotłów starej generacji opalanych węglem, kotłowni koksowo – węglowych, zwanych dalej „źródłem ciepła opalanym paliwem stałym” oraz trwałym ich zastąpieniu przez nowe źródło ciepła w postaci:

  1. a) ogrzewania gazowego,
  2. b) ogrzewania elektrycznego,
  3. c) podłącz do miejskiej sieci ciepłowniczej,
  4. d) pompy ciepła.

PROCEDURA POSTĘPOWANIA

  1. Wnioski o dotację składają właściciele lub współwłaściciel budynków jednorodzinnych lub lokali mieszkalnych położonych na terenie miasta Miechów.
  2. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o dotację, pracownicy Referatu Funduszy i Monitorowania Strategii Rozwoju przeprowadzą kontrolę w miejscu  likwidacji pieca sporządzając odpowiedni protokół.
  3. Po podpisaniu umowy Wnioskodawca przystępuje do realizacji zadania.
  4. Zadanie musi zostać zrealizowane do dnia 15.11.2021 r.

W pierwszej kolejności rozpatrywane będą wnioski złożone przez Beneficjentów, którzy posiadają kotły bezklasowe w drugiej kolejności kotły klasy 3, a następnie kotły klasy 4.

Wnioski o udzielenie dotacji przyjmowane będą od dnia 17.03.2021r. do dnia 31.03.2021r. w godzinach pracy Urzędu na dzienniku podawczym Urzędu Gminy                     i Miasta Miechów ul. Sienkiewicza 25; 32-200 Miechów.